1405\02\22 08:40:09
توسعه مبادلات با افغانستان در ماهیرود شتاب میگیرد
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: با مرور مصوبات نشستهای گذشته، تصمیمات جدیدی برای توسعه صادرات، واردات و ارتقای محور ماهیرود-فراه اتخاذ خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر،سید محمدرضا هاشمی استاندار خراسان جنوبی صبح سه شنبه در بدو ورود مجاهد والی استان فراه افغانستان به مرز ماهیرود، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که برای دومین بار میزبان برادر عزیزمان، والی محترم استان فراه افغانستان از کشور دوست و همسایه افغانستان هستیم. وی با اشاره به تأکیدات امام شهید و همچنین مقام معظم رهبری در پیام نوروزی درباره بهرهگیری از ظرفیت کشورهای همسایه شرقی، افزود: در راستای سیاستهای دولت چهاردهم به ریاست دکتر پزشکیان، توسعه مراودات خوب و سازنده با کشور افغانستان با جدیت دنبال میشود. استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در طول یک سال گذشته چندین نشست مشترک میان مسئولان دو طرف برگزار شده و خوشبختانه امروز نیز والی محترم فراه دعوت ما را پذیرفتهاند و در خراسان جنوبی حضور دارند. هاشمی با تأکید بر اهمیت افزایش مبادلات اقتصادی، تصریح کرد: در حوزه توسعه صادرات و واردات، در نشستهای گذشته تصمیمات خوبی اتخاذ شده بود که در این سفر، مصوبات قبلی مرور و پیگیری خواهد شد. وی ادامه داد: همچنین درباره موضوع جاده ماهیرود- فراه نیز تصمیمات جامع و کاملی با هدف تسهیل ارتباطات و تقویت همکاریهای اقتصادی اتخاذ میشود..
.
بازنشر از : مهر